[FREE IRAN Project] In The Spirit Of Cyrus The Great Forum Index [FREE IRAN Project] In The Spirit Of Cyrus The Great
Views expressed here are not necessarily the views & opinions of ActivistChat.com. Comments are unmoderated. Abusive remarks may be deleted. ActivistChat.com retains the rights to all content/IP info in in this forum and may re-post content elsewhere.
 
 FAQFAQ   SearchSearch   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Prince Reza Pahlavi: Despicable Ahmadinejad, Ignorant
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
 
Post new topic   Reply to topic    [FREE IRAN Project] In The Spirit Of Cyrus The Great Forum Index -> News Briefs & Discussion
View previous topic :: View next topic  
Author Message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Thu May 22, 2008 3:35 pm    Post subject: Reply with quote

«هشداری به آقای علی خامنه ای و دست یارانشان»
دبيرخانه رضا پهلوي
پیام شاهزاده رضا پهلوی
چهارشنبه 1 خرداد 1387

http://www.rezapahlavi.org/messages/?persian&id=300

من نیز، همانند اکثریت قاطع هم میهنانم، دیریست که حکومت جابرانه و خودکامۀ شما را بر ایران عزیز و بر مردم آزاده و شریفش، از هر نوع مشروعیت قانونی و اعتبار اخلاقی بی نصیب می دانم. چه، اگرانقلاب از رهگذر مشارکت نسنجیدۀ مردم ایران مشروعیتی داشت، با آغاز و ادامۀ حکومت ولایت فقیه، که شما و یارانتان، چون بختکی سنگین برسینۀ ایرانیان فرود آوردید، ذره ای از آن مشروعیت بر دامن به خون و فساد آلودۀ شما برجای نمانده است.

اعتبار و مشروعیت هرحکومتی تنها مشروط به تبعیتش از رای شهروندان و، مهم تر از آن، منوط به لیاقتش در برآوردن خواست های برحق و آرمان های انسانی آن هاست. حکومتی که نه پاسخگوی شهروندانش باشد و نه کارساز مشکلاتشان، همانقدر مشروع و معتبراست که حکومت بیگانگان در سرزمینی اشغال شده. کارنامۀ سیاه سی سالۀ ولایت فقیه، آقای خامنه ای، بی گمان معرف وجود و حضور چنین حکومتی در میهن عزیزماست.

دلایل بی اعتنایی حکومت شما به رای مردم ایران چنان بدیهی و بی شمارند که مشکل بتوان کسی را، در ایران یا در سراسر جهان، یافت که از آن بی خبرباشد. نزدیک به سی سال است که شما و دستیارانتان، با توسل به خشونت بی کران و تهدیدها و ترفندهای گوناگون مجال ابراز رای و اظهارنظر آزادانه را از مردم ایران سلب کرده اید و در زندانی به پهنای سرزمین بزرگ ایران نه از مطبوعاتی که خواست ها و آرای شهروندان محروم را آزادانه بازتاب دهند نشانی برجای گذاشته اید و نه از احزاب مستقلی که بتوانند گویا و مدافع منافع و مصالح طبقات گوناگون جامعه باشند.

کارگران و کارمندان ایران که در این سال های سخت و عصیان زا متحمل بیشترین محرومیت ها شده اند نه حق تشکیل سندیکاها و انجمن های خود را داشته اند و نه حتی حق تجمع و تظاهر مسالمت آمیز در اعتراض به حکومتی که چنین مصیبت ها و محرومیت هایی بر آنان تحمیل کرده است. میلیون ها دانشجوی ایرانی، این نمایندگان واقعی ملت، این سخنگویان هشیار و فرهیختۀ مردم ایران، هرگاه سخنی در بیان واقعیت های تلخ زندگی خویش، در دفاع از مصلحت میهن رنجورشان، به زبان و قلم آورند پاسخ آن تحمل شکنجه و زندان و مرگ است. همین بها را سال هاست که زنان شیردل ایران، مادران و دختران محروم وطن، نیز پرداخته اند، آن هم به اتهام حق طلبی، به گناه تجاوز از حصار و حریم قرون وسطایی، به جرم تلاش برای گسیختن زنجیرهای بندگی و حقارتی که حکومت شما بر آنان تحمیل کرده است. حتی روحانیان حق طلب نیز که به نقش شما در سست کردن اعتقادات مذهبی بخش بزرگی از مردم ایران پی برده اند اگر زبان به انتقاد و اعتراض گشایند از انتقام شما مصون نمی مانند.

تنها دو نهادی را که می توانند معرف و مترجم واقعی خواست و ارادۀ عمومی باشند، که همانا انتخابات ادواری و مجلس شوراست، به نمایشی مبتذل و فرمایشی و به ابزاری شرم آور برای فریب مردمان فرو کاسته اید. بی حضور احزاب و مطبوعات آزاد و دادگستری مستقل، مردم ایران همانقدر از انتخابات شما بهره برده اند که مردم اتحاد جماهیر شوروی سابق از انتخابات نظام استالینی.

و این جاست، آقای خامنه ای، که باید به دلیل دوم سلب کامل اعتبار و مشروعیت ولایت مطلقۀ فقیه پرداخت که همانا بی کفایتی مزمن شما و پیشینیانتان در برآوردن حداقل نیازهای اقتصادی مردم ایران است. ابعاد وحشتناک این بی کفایتی به ویژه با توجه به درآمد سرشار سی سالۀ ایران از فروش نفت آشکارمی شود. به سخن دیگر، نظام ولایی شما افزون بر سلب همۀ حقوق و آزادی های مردم ایران، و علیرغم دست یافتن به ثروتی باد آورده و عظیم، ایران آباد و بالندۀ آستانۀ انقلاب اسلامی را که رشک جوامع همسایه بود به سراشیب ورشکستگی اقتصادی کشانده و مردم کوشا و مستعدش را به مصیبت های جانکاه تورم و بیکاری روزافزون دچار کرده است. در سراسر جهان، از شمار انگشتان یک دست بیشتر نیستند حکومت هایی که شهروندان خویش را، بسان حکومت شما، هم از آزادی های اساسی بشری محروم کرده باشند و هم از حداقل حقوق مادی. عجیب نیست اگر برخی از یاران معدود شما درعرصۀ بین المللی، از جمله سوریه و سودان و کرۀ شمالی، نیز در جرگۀ چنین حکومت هایی جای دارند.

اما، آقای خامنه ای، سلب حقوق و آزادی های مردم ایران و خم کردن پشتشان با سنگینی مشکلات روزافزون اقتصادی با همۀ اهمیتشان در برابر خطرها و تهدیدهایی که از سر جهل و غوغاگری متوجۀ امنیت و تمامیت ارضی میهن عزیز ما کرده اید رنگ می بازند. واقعیت مسلم آن است که سال ها پیش از تسلط شما و یارانتان بر مسند حکومت، سودای بهره جویی از اهرم مذهب برای دخالت در جوامع همسایۀ ایران مهم ترین وسوسۀ ذهنی شما بوده است. در مقدمۀ قانون اساسی جمهوری اسلامی، که «سند سلب حقوق ملت» نامی برازندۀ آن است، از چنین سودایی به صراحت سخن رفته.

تلاش شما برای حادثه آفرینی و مبارز طلبی برای تحریف افکار مردم ایران ریشه ای بس دیرینه دارد. از همان آغاز تسلط شما و یارانتان بر مسند قدرت بود که به خوار شمردن بزرگان و قهرمانان تاریخی و تحقیر آثار گرانقدر باستانی ایران پرداختید و عناد و خصومت خویش با هویت و فرهنگ کهن ایران، یعنی شالوده های استوار همبستگی هزاران سالۀ مردمانش، را تایید کردید. از همان آغاز بود که با درهم شکستن شیرازه های ارتش مجهز و مقتدر ایران و ریختن خون سردارانش، به حکومت عراق بهانه و فرصت دادید تا جسورانه بر میهن عزیز ما بتازد. از همان آغاز بود که با سرکوب اقوام گوناگون ایرانی، با تهدید و تحقیر ایرانیان پیرو مذاهبی جز تشیع، شالوده های دیرینۀ همبستگی و همزیستی میان ایرانیان را سست کردید. جنگ با عراق را، به بهای سنگین قربانی کردن صدها هزار جوان و نوجوان ایرانی و اتلاف سرمایه های بی حساب، آن هم به سودای تسلط بر عراق و رسیدن به قدس، چنان به درازا کشاندید تا ایران قربانی تجاوز، خود در نظر جهانیان و در داوری شورای امنیت سازمان ملل متحد، همتراز متجاوزان شناخته شود. با نقض یکی از کهن ترین و مسلم ترین اصول حقوق بین الملل به اشغال سفارت آمریکا و دستگیری و شکنجۀ اعضایش پرداختید، و با وادار ساختن این کشور به قطع رابطه با ایران، تنگناهای اقتصادی و سیاسی بی سابقه و پر هزینه ای برای مردم ایران به ارمغان آوردید.

با دخالت مستقیم و غیر مستقیم در امور داخلی همسایگان دور و نزدیک ایران، از جمله عراق و لبنان و فلسطین و افغانستان، و با حمایت تبلیغاتی و مالی و نظامی خود از تندروترین و خشونت گراترین دشمنان آزادی و همزیستی در این جوامع، نه تنها نام ایران عزیز را در جوامع بین المللی همنشین صفات پلیدی چون «تروریست» و «یاغی» کردید بلکه شماری بزرگ از کشورهای بزرگ و کوچک جهان را به صف دشمنانش راندید. اگر تا کنون ساده لوحانی در جهان نقش مستقیم حکومت شما را در آشوب ها و کشتارهای سرزمین های دور و نزدیک ایران نمی دیدند سخنانی که برای نخستین بار از زبان یار دیرین شما، آقای محمد خاتمی، در اعتراف بی پرده به این نقش جاری شد جای تردید برای کسی باقی نگذاشت.

اما، این همه نیز برای تحقق اهداف اصلی شما که منحرف کردن افکار مردم ایران، از راه تحریک دیگران به دشمنی با ایران و برافروختن آتش ستیز و جنگ، است کافی نبود. از همین رو، به بهانۀ دسترسی به انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز، درصدد دسترسی به سلاح های خوفناک تری برآمده اید تا بار دیگر ایران را آماج تهدید و تعرض دیگران سازید. از رهگذراصرار شما برچنین سودایی است که امروز کشور عزیزما با بحرانی بی سابقه و خطرناک روبروست؛ بحرانی که هم میهنان عزیز صلح دوست من کمترین نقشی در ایجاد آن نداشته اند.

مردم آگاه و دوراندیش ایران منفعت و مصلحت خویش را نه دخالت مسلحانه و موذیانۀ شما در سرنوشت مردم فلسطین و عراق و لبنان می بینند، نه در دشمنی شما با جوامع آزاد و پیشرفتۀ جهان و نه در اصرار دیوانه وارتان بر دست یافتن به سلاح هسته ای. مردم ایران از یاد نبرده اند که موجبات دسترسی به فنآوری و انرژی هسته ای، آن هم با موافقت و همکاری جامعۀ بین المللی، سال ها پیش از انقلاب فراهم شده بود زیرا هیچ کشوری در جهان بیمی از هدف ها و سیاست های حکومت آن روز ایران نداشت. شما و پیشینیان شما، اما، با هدف های تجاوز طلبانه و سیاست های تحریک آمیز خود نه تنها آن فضای اعتماد و تفاهم را یکسره نابود کرده اید بلکه با جهل و عمد اکثریت قریب به اتفاق دولت های جهان را از نزدیک و دور، به دشمنان ایران مبدل ساختید تا برای سرکوب هرچه بیشتر مردم آزادۀ ایران بهانۀ دیگری بیابید.

گرچه در آغاز این سخن، حکومت شما آقای خامنه ای و دستیارانتان را محروم از هر نوع اعتبار و مشروعیت در چشم هموطنانم خواندم، و بنابراین نمی بایست شما و حکومت شما را مخاطب خود سازم، اما، عشق به سرزمین پاک نیاکانم و نگرانی از سرنوشت هم میهنان محرومم مرا ناگزیر از آن می کند که به شما هشدار دهم که مسئولیت اصلی هر آسیب و خدشه ای که از سوی هر نیرو و قدرتی به تمامیت و یکپارچگی ایران عزیز، به هر گوشه ای از این سرزمین مقدس، وارد آید با شما و دستیاران شماست.

بدانید که در صورت رخ دادن فاجعه ای از اینگونه، سرنوشت شما و یارانتان بهتر از سرنوشت حاکمان خودکامه ای که در سال های اخیر بر کرسی متهمان به جنایت علیه بشریت نشستند و کیفری در خور یافتند نخواهد بود. از سرنوشت آنان اگر پند نمی گیرید، اگر آزادی و بهروزی شهروندان ایران کمترین محلی در دل و اندیشۀ شما ندارد، دستکم نگران سرزمینی باشید که در آن زاده شدید. اگر امروز که می توانید نخواهید سر به خواست های ملت دهید و به دامن بخشش بی کرانش دست آویزید، بدانید مسند قدرتی که چنین فرعون وار برآن تکیه زده اید در برابر عصیان روزافزون مردم ایران تاب نخواهد آورد، فرو خواهد شکست و شما را سرانجام بر کرسی پاسخ گویی به آنان برای محرومیت ها و مصیبت های سی ساله خواهد نشاند.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Fri Jun 06, 2008 5:42 pm    Post subject: Reply with quote

Warning to mullah Khamanie
http://www.youtube.com/watch?v=KYTiZKlB88c&feature=related
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Wed Jul 09, 2008 3:47 pm    Post subject: Reply with quote

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت سالگرد جنبش ۱۸ تیر

سه شنبه 18 تير 1387

هم میهنان عزیزم،

جنبش دانشجویی در ۱۸ تیرماه ۱۳۷۸ فریاد آزادیخواهی نسلی بـود که از یک انقلاب بی هدف پیشینیان خود جز خفقان و بی دادگری بهره ای نبرده است.

دانشجویان در آن روز بپا خاستند تا زنجیرهای اسارت را بگسلند و راه را به سوی ترقی و آزادی برای خود و نسل های آینده بازگشایند.

دانشگاه همیشه بستر تحولات سیاسی و مکتب آزاداندیشی و سنگـر مبـارزه با خفقان و بی عدالتی بوده است.

دانشجویان و جوانان برومند ایران

در این روزهای حساس و سرنوشت ساز نقش شما سازندگان ایران فردا از هر زمان حیاتی تراست. شما مواجه با رژیمی هستید که با تمام قدرت در صدد نابودی تاریخ، فرهنگ و هویت ملی شما است با ایرانی و ایرانیت در ستیزاست و بیگانه پرستی را برای خود افتخار می داند.

مقاومت و پایداری شما در مقابل چنین رژیمی قابل ستایش است. من اعتقاد راسخ دارم که راه شما سازندگان ایران فردا، راه پیروزی است.
دراین راه پرفراز و نشیب من همواره همراه با شما در تلاش هستم.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی
Back to top
View user's profile Send private message
cyrus
Site Admin


Joined: 24 Jun 2003
Posts: 4993

PostPosted: Wed Jul 16, 2008 7:17 pm    Post subject: Help Iranian people change government, Shah's son urges Reply with quote

EMPOWERING CITIZENS

Help Iranian people change government, Shah's son urges
CAROLINE ALPHONSO

July 12, 2008

http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/LAC.20080712.SHAH12/TPStory/National

TORONTO -- The son of the deposed Shah of Iran warned that Western diplomacy or military intervention will not ease the tensions in Iran, and said there is a small window of time to empower the country's citizens to rise up against the government.

In Toronto yesterday to speak at a conference sponsored by the non-profit Iran Future Association, Reza Pahlavi said in an interview with The Globe and Mail the West needs to provide the Iranian people, whom he describes as "hostages" under the current regime, with moral support, communications assistance and a bit of financial help.

"You have to understand that with this regime, when they hear about human rights, when they hear about democracy, when they hear about women's rights, everything like that to them is like cyanide," he said.

"In my opinion, the only thing that will force the regime to change its behaviour is not any carrot you're dangling from the outside or any threat to strike them with weapons to neutralize their military capabilities. The biggest fear over which [the leaders] lose sleep overnight is the fear that one day the people on the street will rise against them."
Sometimes referred to as the former Prince, Mr. Pahlavi has used his high-profile status abroad to campaign for human rights and democracy in Iran. He spoke last night at a weekend conference that has brought together Iranian scholars to analyze solutions for the country's future, whether in health care or in the oil industry.

Mr. Pahlavi's comments came as Iran's Revolutionary Guards this week test-fired missiles, including one that it says could reach Israel. The tests have raised fears and provoked international condemnation. Bush administration officials say they have not ruled out military options if diplomacy fails, and Israel has sworn to prevent Iran from emerging as a nuclear-armed power.

Mr. Pahlavi said the regime of President Mahmoud Ahmadinejad is playing a delay game, using the time to develop bombs. He said the outside world should use this period to support the Iranian people in becoming proactive.

"There's a short window of time before it really gets ugly," he said in the interview at a Toronto hotel. "It would be historically criminal, criminal for the future of our planet if the world community doesn't give this process a chance, because by then it would too late."

In recent years, he said, Iran has become synonymous with "terrorism" and "aggression" because of the current regime. He is an advocate of non-violent civil disobedience and has lobbied politicians to help lead a movement for change.

"The Achilles heel of this regime is certainly not by taking up arms and fighting them in decades-long wars and conflicts. Let [the Iranian people] gain back their freedom with your support. You're not there to dictate to them a solution. You're not there to dictate to them an outcome. Let them make their own decision."
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 6:46 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.rezapahlavi.org/messages/?persian&id=317


پیام شاهزاده رضا پهلوی
بمناسبت
یکصد و دومین سالگرد جنبش مشروطیت

۱۴ امرداد ماه ۱۳۸۷

هم میهنان عزیزم،

ملت ایران یکصد و دومین سالگرد انقلاب مشروطیت را که آغاز عصر آزادیخواهی، پشت کرد به قرون وسطی و احیای فرهنگ غرور آفرین ایرانی در عصر تمدن صنعتی نوین بود، در شرایطی جشن میگیرد که یک نظام ضد ملی و اشغالگر بنام «جمهوری اسلامی» برکشورما چیره گشته است و با ترور و سرکوب بیرحمانــۀ مردم، عوامفــریبی مــذهبی، تــرویج خرافات و تاریک اندیشی و بحران آفرینی های پی در پی در منطقه به حیات ننگین و مافیایی خود ادامه میدهد و اکنون نیز با تهدید به دستیابی به سلاح هسته ای می رود که ایران را به کام مرگبار یک ماجرای جنگی بسپرد.

هم میهنان عزیزم،

من هم مانند همۀ ایرانیانی که به خوشبختی ملت و سرافرازی ایران می اندیشند، معتقدم که راز پیشرفت ما در گرو دو اصل مهم است:

حق حاکمیت مردم و جدایی دین از حکومت (سکولاریزم)، این دو اصل بنیادی درهمانحال که میراث گرانبهای مشروطیت اند، مشعلی فروزان اند که مسیر نسل های آینده را تابناک میسازند.

بنابراین، تداوم ره آوردهای حیاتبخش انقلاب مشروطیت میسرنیست، مگر آنکــه رژیم ضـد ملی و آزادی کُش کنونی که متاسفانه پایمال کنندۀ این دو اصل مهم است را به گورستان تاریخ روانه سازیم.

ولی آیا پدران و مادران ما و یا هیچ ملتی توانسته اند بدون آرمانخواهی، بدون دلاوری و فداکاری زنجیرهای اسارت را از دست و پای خود بگسلند و به سعادت و خوشبختی دست یابند؟

آزادی و حق گرفتنی است! مائیم که باید به عوامل بدبختی و اسارت خود و به آنچه که زندگانی تک تک ما را تلخ و سیاه کرده است، پایان بدهیم! مائیم که باید حرکت کنیم تا برکت آسمانها به ما روی آورد. از انقلاب مشروطیت بیآموزیم و بی هراس و یکپارچه بپاخیزیم و مطمئن باشید که حکومت جباران پایدارنیست و پیروزی از آن ماست!

خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Thu Sep 18, 2008 3:34 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.rezapahlavi.org/messages/?persian&id=322

پیام شاهزاده رضا پهلوی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۸۸-۱۳۸۷
سه شنبه 26 شهريور 1387


هم میهنان عزیزم،
دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان عزیز و آگاه میهن

آغاز سال تحصیلی جدید را به همۀ شما عزیزان شادباش می گویم.

با آغاز سال تحصیلی جدید، فصل جدیدی از آموختن، آگاهی، خِرَد گرایی و عمل به مسئولیت های علمی، ملی و آزادیخواهی آغاز می شود، خصوصا که این فصل، با آئین باستانی «مهرگان» همراه است که جلوه ای از جوانی و سرشاری و یاد آور پیوندهای ملی و تاریخی ما ایرانیان است.

رژیم خودکامۀ جمهوری اسلامی در حالی که از پاسخگویی به ابتدایی ترین حقوق مشروع هزاران آموزگار و معلم دلسوز و شریف، درمانده با وجود شدیدترین سرکوب ها و وحشیانه ترین شیوه ها، نتوانسته است فریادهای آزادیخواهانه و عدالتجوی میلیون ها دانش آموز و دانشجوی آگاه و مبارز را خاموش سازد لذا، «سیاست پادگانی رژیم در دانشگاه ها» با هوشیاری دانشجویان مبارز، شکست خورده است، چرا که دانشگاه های ایران – همواره – سنگر واقعی آگاهی، خِرَد گرایی و آرمان های آزادیخواهانۀ ملت ایران بوده است. و هم از اینروست که سال تحصیلی جدید نیز، فصل جدیدی در مبارزه علیه استبداد مذهبی و اختناق سیاسی حاکمان ضد ایرانی بشمار می رود.

در آغاز سال تحصیلی جدید به همۀ هم میهنان عزیزم و خصوصا به دانش آموزان و دانشجویان مبارز، نوید می دهم که بزودی با همدلی و همبستگی ملی ایرانیان وطن دوست (از طیف های مختلف فکری) گام های نوینی در راه رهایی میهن برداشته می شود و فصل نوینی در مبارزات ملت بزرگ ما آغاز خواهد شد که صدای آزادیخواهانه و عدالتجوی شما جوانان و دانشجویان مبارز نیز – به یُمن این همبستگی ملی – طنینی جهان تاب خواهد یافت.

با این نوید پُر امید و با بزرگداشت خاطرۀ همۀ دانشجویان شجاع و دربند، آرزو می کنم که سال تحصیلی جدید، سال پیروزی های بزرگ باشد.

خداوند نگهدار ایران باد
رضا پهلوی
Back to top
View user's profile Send private message
cyrus
Site Admin


Joined: 24 Jun 2003
Posts: 4993

PostPosted: Thu Oct 30, 2008 1:10 pm    Post subject: VIDEO khojasteh zadrooz shahzadeh reza pahlavi sarbaze vatan Reply with quote

"arshan" <arshan_news@yahoo.ca> wrote:


VIDEO khojasteh zadrooz shahzadeh reza pahlavi sarbaze vatan mar be khanam bebar

http://uk.youtube.com/watch?v=LAHqYk_ae2E

سرباز وطن مرا به خانه ام ببر

Messages to the Nationhttp://www.rezapahlavi.org/messages/Bookshttp://www.rezapahlavi.org/books/
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Thu Oct 30, 2008 4:48 pm    Post subject: Reply with quote

Time to celebrate two wonderful dates.
October 29 the day of Cyrus the Great, the Father of Persians/Iranians.
October 31 Happy Birthday to Prince Cyrus Reza Pahlavi II.
The light will come back again to Iran and the darkness will disappear.
Back to top
View user's profile Send private message
cyrus
Site Admin


Joined: 24 Jun 2003
Posts: 4993

PostPosted: Tue Nov 18, 2008 2:04 pm    Post subject: His Majesty Prince Reza Pahlavi Reply with quote

His Majesty Prince Reza Pahlavi wrote:



Reza Pahlavi: Leadership for Democracy in Iran
The Washington Post
Sunday, March 30th, 2008

For almost three decades, Reza Pahlavi has been a strong voice for freedom and democracy the world over. Now, with the support of freedom seekers around the world, he is ready to lead an international effort for a new era in his native country.

A letter to the World

The recent parliamentary election in Iran, and, for that matter, all previous elections, have been a travesty, a sad farce, with the ruling government again making promises it cannot fulfill. During 28 years of involvement as a secular democrat, I have watched with sorrow the political and economic catastrophes that have destroyed the hopes and lives of the Iranian people. I have been fortunate through these years to be living in freedom; but still, my heart and my roots are in Iran.

Others have not been so fortunate. More than two-thirds of the population of Iran are under the age of 30. That means they have spent all their lives, so far, under the oppressive rule that began in 1979 when Ayatollah Khomeini and his Islamic extremists seized control. They have not known the prosperity and security enjoyed by many children living in the free world; instead, they have endured poverty and fear.

Iran’s youth demand a new vision

This is a generation that is longing for change. The youth of Iran grow increasingly frustrated and rebellious under an antiquated clerical system that invades every aspect of their lives. They are denied opportunity while the government funds murderous terrorist activities and squanders billions on issues that have no relevance to the interests and prosperity of the Iranian people. Furthermore, in today’s era of globalization, they are increasingly alarmed at the isolation of Iran from the international community.

Young Iranians are not alone in their demand for fundamental change. Joining them are human rights crusaders, women who have lost their freedom under the ruling cleric, religious minorities and ethnic communities treated as second-class citizens or worse, academics denied intellectual freedom, labor leaders unable to speak for workers’ rights as they should, and news media muzzled or shut down.

This frustration, this anger, can be harnessed as a positive, unstoppable force, a wave that brings about change in Iran. With the support of the international community, a new era can begin in this ancient, much loved country-a country full of promise and great potential.

I am not talking about a violent revolution; I am talking about a collective will of the people, similar to what we have witnessed in India, Poland, South Africa, Ukraine, and many of the former USSR states. Call it a velvet revolution or an orange revolution-Whatever the term, the goal is for a peaceful democratic conversion.

Longing to see freedom thrive

When I left Iran in 1978, I had the opportunity of completing my pilot’s training in the United States Air Force, completing my education at the University of Southern California, and forming and raising a family in the United States. My experiences of life in America and other democratic nations have given me a deep appreciation for and dedication to the values of freedom and democracy. But my emotions, like those of many Iranians around the globe, remain tied to our ancient homeland. We long to see freedom thrive there again and dream of the day we can finally return home.

Our goal is nothing less than respect and dignity for all Iranians, observance of human rights for all citizens, programs to address critical social and economic problems, and harmonious, peaceful relations with Middle Eastern neighbors, the West, and the broader international community.

A symbol of this will be the restoration of the true colors of Iran-the flag bearing the lion and the sun-a visual declaration for the world that Iran is once and for all a free, open and secular society, with a government truly representing the hopes and aspirations of Iranians today and for future generations.

Therefore, I invite you to join me alongside committed groups in Iran and around the world who share this vision.

Change must come. Change will come. And, as always, I dedicate myself to a future democratic Iran.

Reza Pahlavi
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Wed Nov 26, 2008 5:44 pm    Post subject: Reply with quote

Interview of Prince Cyrus Reza Pahlavi II with Davis Frost.

http://www.youtube.com/watch?v=SCb31dQssHQ&feature=email

http://www.youtube.com/watch?v=URqRLjJkLic&feature=email

Soroode Shahanshai Iran---Iranian National Anthem

http://www.youtube.com/watch?v=cffp30zWHHM&feature=email
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 3:16 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.rezapahlavi.org/messages/?persian&id=334


پیام شاهزاده رضا پهلوی درپشتیبانی از اعتراضات دانشجویان در روزهای اخیر

دبيرخانه رضا پهلوي

پنجشنبه 21 آذر 1387

هم میهنان عزیزم،

باردیگر فریاد آزادیخواهی و حق طلبی جوانان آزاده و آگاه ایرانی از سنگر فرهنگ ساز دانشگاه برخاست و بانگ رسای آن خواب سنگین سرکوبگرانِ «مردم ستیز و ایران خوار» را آشفته ساخت. آنچه در دانشگاه ها گذشت، جنبش فرزندانِ «انقلابی» بود که جز خفقان، فقر و ظلم ارمغانی دیگر برای آنها نداشت.

فریاد دانشجویان پیامی بود که از درون سینۀ مردم محروم جامعه برخاست و در سنگری قوی بنام دانشگاه نیرو گرفت و در این میان سرود آزادی و آگاهی دوباره خوانده شد و آوای آن از کوی و برزن دانشگاه به دامان شهر و روستای ایران روان گردید.

ایران خاستگاه آزادی است و آزادی «این ارمغان ایران به جهانیان» که با خوی ایرانی پیوندی دیرینه دارد، گمگشته ای است که از آن فرهنگ ما است و ناگزیر به همت شما جوانان دوباره به زادگاه خود بازخواهد گشت.

دانشجویان عزیز،

صدای حق طلبانۀ شما در سراسر جهان طنین انداز شده و نموداری از اراده و عزم راسخ نسلی است که تشنۀ آزادی است. اطمینان داشته باشید که مردم ایران در این راه با شما همگام خواهند بود و راه را برای استقرار یک حکومت دموکراتیک، سکولار و ملی هموار خواهند ساخت.

با درود فراوان به همۀ رهروان راه رهایی، من هم بنام یک ایرانی آزادیخواه در همه جا و به ویژه در سنگر دانشگاه با شما جوانان ایرانی که با اندیشه های نوین خود خون جوانی را در فرهنگ کهنسال ایران زمین می دمید، همراه و هم پیمان هستم.

خداوند نگهدار ایران باد

رضا پهلوی
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Fri Dec 12, 2008 3:26 pm    Post subject: Reply with quote

Iranian Student demonstration.

http://www.youtube.com/watch?v=5LHZbfhAn-o&feature=email

Student giving a speech against Ahmadinejad.

http://www.youtube.com/watch?v=9iSY4zTj18E&feature=email
Back to top
View user's profile Send private message
cyrus
Site Admin


Joined: 24 Jun 2003
Posts: 4993

PostPosted: Sat Dec 27, 2008 4:14 pm    Post subject: HM Prince Reza Pahlavi Message Regarding Reply with quote

HM Prince Cyrus (Reza) Pahlavi Message To Iranian Nation Regarding Human Rights Violation By Islamist Invaders and Occupier Regime In Iran

His Majesty Prince Reza Pahlavi wrote:

پيام شاھزاده رضا پھلوی
در مورد

ناديده گرفتن حقوق بشر در ايران


ششم ديماه ١٣٨٧

ھم ميھنان عزيزم،

رژيم بيدادگر اسلامی در تھران با خشم بسيار از ناتوانی در برابر خيزش مردم آزاديخواه به خاموش

در تھران را می بندد و بس کودکانه « دفاع از حقوق بشر » کردن فرياد آنھا می پردازد و دفتر

می پندارد که ھمۀ کاستی ھا و کمبودھا را با بستن يک دفتر کوچک به پايان رسانيده است.

روشن نيست که اين ايران ستيزانِ نابِخرد بی فرھنگ از کجا آمده اند ولی پس از سی سال زندگی در

ايران بايد بدانند که بستن يک دفتر در تھران برابر است با گشودن دھان ميليون ھا ايرانی دادخواه که

شمار روزافزون آنھا به زودی ريشۀ ستم را از ايران بَرخواھد کَند.

خيزش دادخواھانۀ مردم ايران ريشه در جاودانگی خون سياوش دارد که روزی در جايی بر زمين

فرو ميچکد و در فردای آن روز از ھزاران جای ديگر می جوشد و می بالد و سر برمی آورد.

آيا از فرھنگ کھن اين سرزمين نياموخته اند که سرنوشت بيدادگران زندانی شدن در دماوند تاريخ

است. و ھنوز شکوه دماوند و زبونی ضحاک به روشنی در انديشه فرھنگ ساز ايرانی ماندگار و

آشکار است.

آيا پس از گذشت سده ھا نافرمانی و بيزاری از انديشۀ بيگانگان ايران ستيز کسی به آنھا نگفته است

« ايران » نمی شوند و باز ھم نديده اند که از جاودانگی واژۀ « اُمت » ھيچگاه « مردم ايران » که

پيداست که خاموش کردن اين خروش ھفت ھزار ساله از توان تاريخ بيرون بوده است.

امروز من نيز در جايگاه يک ايرانی ميھن پرست سرنوشت بيدادگران را به دست دادخواھان ايران

می سپارم و در اين دادخواھی ھمراه و ھمرزم شما خواھم بود.

خداوند نگھدار ايران باد

رضا پھلوی
Back to top
View user's profile Send private message
blank



Joined: 26 Feb 2004
Posts: 1672

PostPosted: Tue Feb 10, 2009 4:35 pm    Post subject: Reply with quote

http://www.rezapahlavi.org/messages/?persian

پيام شاھزاده رضا پھلوی
بمناسبت
سالگرد سی امين سال تولد مصيبت بارترين حکومت تاريخ ايران
٢٢ بھمن ماه ١٣٨٧
ھم ميھنان عزيزم،
در آستانۀ سالگرد انقلاب اسلامی، سخنانم با شما بيشتر از آن که در برشمردن مصيبت ھای سی سال
گذشته باشد به قصد يادآوری افق بلند و روشن فردای ايران است. بدون اطمينان به برآمدن چنين افقی
مقاومت و پيکار سی سالۀ شما به فرجام نخواھد رسيد. ھيچ ايرانی آگاه به سرافرازی ھای تاريخ کُھن
وطن و سربلند از فرھنگ و تمدن نام آورش نمی تواند و نبايد نوميد از آيندۀ روشن ايران باشد.
افسرده از نيازھای برنيامده و آزادی ھای سرکوب شده، ايران را از پرتگاھی که در آن فرو افتاده
بيرون نمی توان کشيد و دوباره نمی توان ساخت، تنھا با دلی انباشته از اميد به پيروزی و خاطری
مطمئن از آينده ای درخشان و درخور ايران است که می توان به چنين فردايی دست يافت. در يک
کلام، بدون اين اميد و اطمينان، ادامه و گسترش پيکار عليه حاکمان فاسد و بی کفايت به فرجام نيک
نخواھد رسيد.
من در اين سالگرد نامبارک، از سويی، مقاومت دليرانۀ جوانان ھوشمند ايران را، تلاش بی وقفه و
تحسين برانگيز زنان شيردل و مصمم ايران را می ستايم و آن را بھترين نشان روحيۀ تسليم ناپذير و
ارادۀ راسخ اکثريت قاطع ھم ميھنانم به ادامۀ پيکار می دانم؛ پيکاری که به يقين تا رھايی ايران از
چنگ دشمنان و ويرانگران وطن پايان نخواھد گرفت. از سوی ديگر، معتقدم در سی سالی که از
عمر زيان بار رژيم می گذرد رھبرانش ھيچگاه بيشتر از امروز احساس ضعف و زبونی نکرده اند،
زيرا بيشتر از ھميشه در دنيا محکوم و منزوی و در ايران مطرود و متزلزل اند. نشانه ھای اختلاف
و کشمکش ميان مراکز قدرت و کارگردانان انحصارطلب حکومت رو به فزونی است. تشديد
فعاليت ھای تبليغاتی داخلی و خارجی رژيم و تلاش روزافزون آن برای پرده پوشی برنابسامانی ھای
ھمه جانبۀ اقتصادی کشور، و مھم تر از ھمه اصرارش را برگسترش دخالت ھا و ماجراجويی ھا ی
خطرناک در منطقه و بر تحريک ديگران با ادامۀ تلاش ھايش، آن ھم به ھر بھا، برای دستيابی به
سلاح ھای ھسته ای و موشکی، نيز بايد گويای ناتوانی روزافزونش شمرد. به اين ترتيب، با گسترش
جنبش ھای اعتراضی و حق طلبانه در شھرھای گوناگون ايران از يکسو، و پيدايش آثار ضعف و
انزوای روزافزون رژيم از سوی ديگر است که می توان به پيروزی نھايی ملت از ھميشه مطمئن تر
شد.
ھم ميھنان آزاده ام،
راندن رژيمی خودکامه و ويرانگر از عرصۀ قدرت و حکومت تنھا مقدمه ای برای پيروزی نھايی
شماست. آزادی خود را از زير بار نکبت و تباھی دوران کنونی تنھا مرحلۀ نخست در تحقق
آرمان ھای ديرين و برآورده شدن نيازھای سرکوب شدۀ خويش بشماريد. زيرا پيروزی نھايی شما
ھنگامی متحقق خواھد شد که امکانات ضروری برای شکوفايی استعدادھای بيکران فرزندان ايران با
بھره جويی از منابع سرشار وطن، و استقرار نھادھای دموکراتيک و پاسخگو، فراھم آيد. حرکتی که
از يک سدۀ پيش با انقلاب مشروطيت در ايران آغاز شد، و با استقرار حکومت متظاھران به اسلام
وحشيانه به بند کشيده شد، معطوف به فراھم آوردن ھمين امکانات بود. اين حرکت تاريخی را
می توان و بايد از سرگرفت و امکاناتی را، که عليرغم تلاش مستمر دشمنان خانگی ايران از ميان
نرفته اند، باز فراھم آورد و در جبران فرصت ھايی طلايی از دست رفته در سال ھای سياه از
فرصت ھای نوين که به يقين پديدار خواھند شد بھره جست. به ياری چنين امکانات و فرصت ھايی
است که شما خواھيد توانست به راه پيشرفت و آبادانی ميھن گام نھيد، آزادانه و بی بيم از تھديد و
خشونت و شلاق و زندان به کار و زندگی شايستۀ خويش دست يابيد، و مھم تر از ھمه مسير صلح و
مسالمت و ھمزيستی با ھمۀ ھموطنان خويش از ھر کيش و قوم و زبان، و با ھمۀ مردم جھان را، از
سرگيريد.
ھم ميھنان مبارزم،
اجازه ندھيد اسارت سی ساله در زندان تاريک رژيم اميد به روشنی آينده را نيز از شما به غارت
بَرَد. سی سال مصاف با دشمن، ھرچند با دشمنی بی رحم و خونريز، در برابر سه ھزار سال تاريخ
پرنشيب و فرازی که آکنده از پيروزی ھای درخشان بردشمنان گوناگون ايران بوده است، لحظه ای
بيش نيست. ھرگز از ياد نبريد که گرچه کوربينی حاکمان کنونی بھره وری از بخش بزرگ از ذخاير
عظيم ايران در مشکل، اگر نه محال، ساخته، سرزمين کھن ما ھنوز صاحب وسيع ترين منابع انرژی
در دنياست. ھرگز فراموش نکنيد که گرچه رژيم بی کفايت و ماجراجو سرزمينی را که روزی
صاحب بزرگترين تصفيه خانۀ جھان بود امروز ناچار به وارد کردن بيش از چھل درصد از
مصارف نفت و بنزين خود از ديگر کشورھای جھان کرده، کارگران و مھندسان توانا و مجرب
ايران خواھند توانست در شرايط مناسب تاسيساتی عظيم تر و پربارتر از گذشته در برپا سازند.
مطمئن باشيد که اگر امروز پس از گذشت سی سال از حکومت ويرانگران، ھنوز سالانه بيش از صد
ھزار تَ ن از فرزندان مستعد شما جلای وطن می کنند، با تولد دوبارۀ ايران بسياری از آن فرزندان به
سوی ديار کھن، اما آزاد، سرازير خواھند شد و در بازسازی آن نقشی ارزنده ايفا خواھند کرد. ترديد
نکنيد که امروز نام نيک و خاطره انگيز ايران در جھان را سايه ای سياه و ھراسناک از ذھن ھا
پنھان کرده است، و اگر شمار دوستان ايران در دنيا از انگشتان دست تجاوز نمی کند، در فردای
روشنی که به يقين در انتظار ماست نام ايران شأن و اعتبار از دست رفته را بازخواھد يافت و ھيچ
ملت و دولتی نخواھد بود که دست صلح و دوستی و ياری به سوی ايران دراز نکند.
ھم ميھنان عزيزم،
در سالگرد رژيمی که در سی سالگی عجوزه ای صد ساله می نمايد جای غم خوردن و زانو به
برگرفتن نيست. زمان سرشارشدن از اميد به رھايی است. وقت آن است که ھمت ھا را برای کوتاه
کردن عمر اين عجوزه دو چندان کنيم، به استقبال آينده رويم و بيشتر از ھميشه مطمئن باشيم که دير
نخواھد پائيد که بار ديگر ھمراه با ھمۀ جوامع آزاد و پيشرفتۀ جھان به سوی افق روشنی که در
انتظار وطن ماست گام برخواھيم داشت.
خداوند نگھدار ايران باد
رضا پھلوی
Back to top
View user's profile Send private message
cyrus
Site Admin


Joined: 24 Jun 2003
Posts: 4993

PostPosted: Sat Feb 14, 2009 11:34 am    Post subject: shahzadeh reza pahlavi saate entekhab Reply with quote

Watch Video: shahzadeh reza pahlavi saate entekhab

شاهزاده رضا پهلوی در پاریس در پی انتشار کتاب جدید "ایران، ساعت انتخاب

Source URL: http://www.youtube.com/watch?v=hq5IimqjJcs
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    [FREE IRAN Project] In The Spirit Of Cyrus The Great Forum Index -> News Briefs & Discussion All times are GMT - 4 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 5 of 10

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group